eerste dagen in afrika - Reisverslag uit Maun, Botswana van Fam. Vendel - WaarBenJij.nu eerste dagen in afrika - Reisverslag uit Maun, Botswana van Fam. Vendel - WaarBenJij.nu

eerste dagen in afrika

Blijf op de hoogte en volg Fam. Vendel

14 Juli 2014 | Botswana, Maun

Hai daar, even een eerste verslag. 5 dagen Afrika....

De vlucht ging perfect kinderen hadden goed kunnen slapen. We hadden 1 dag , donderdag 10 juli, een tussen stop in Johannesburg. Pascal had een perfecte dagtour geboekt met een mooie mix van natuur en cultuur. We kwamen om 8 uur smorgens aan. Eerst een paar uur rond gebracht in een Lion Park. Giraffe gevoerd en baby leeuwtjes geaaid, kids al helemaal in hun element. Daarna met de zelfde dames naar een wijk in Johannesburg, Soweto, geweest waar het voormalige huis van Nelson Mandela is te bezichtigen met daarbij een gepassioneerd verhaal verteld over de apartheid en de rol van Nelson en Winnie in die tijd. Erg indrukwekkend en Lucas was zeer geboeid en kon het engels goed volgen. Julia kunnen we door vertalen ook al een heel eind mee krijgen. Die avond vlogen we door naar Windhoek waar we om 21 uur in een prachtig appartement aan kwamen, kinderen dachten dat ze al een week onderweg waren.

De volgende dag aan het ontbijt met de vrouw van de reisorganisatie de hele rondreis besproken. Geweldig door haar voorbereid! Daarna de jeep opgehaald. Waar we na1,5 uur weg konden rijden na lange uitleg over alle mogelijke verzekeringen en alles wat je moet weten over een jeep, tenten opzetten, olie verversen, bandenplakken, verwisselen ( rara wie er onder de jeep lag met een hydrolische krik in haar hand????)......kortom alles waar je normaal direct een garage voor belt. Lekker begin van een ontspannen toer:)

Maar na 3 dagen rijden en geslapen te hebben in de tenten voelt het al echt ons huis en of we nooit eerder gedaan hebben, zelfs links rijden gaat ons goed af:)
...even voor jullie beeldvorming ik zit nu op een bankje buiten met hyena geluiden op de achtergrond bij de receptie, naast een hele zwarte afrikaan, je kunt zijn ogen haast niet zien die zit mee te kijken hoe mijn vingers over mijn toetsenbord glijden, heel vriendelijk blijkt, tis de nachtwaker voor vannacht maar desalniettemin toch even wennen.....

Vandaag een fantastische boottocht door de Okavango Delta gemaakt van 9 uur ( ja je moet in dit land in uren denken niets is dichtbij) deze delta is ontstaan door de regenval in Angola die dit gebied onder water zet. Heel veel moois gezien, we voelde ons als James Bond door de bochten scheurend over de rietkragen langs de krokodillen en de hippoos! Geluncht tussen de voetsporen van de impalas en de uitwerpsels van de olifanten. Na een bloed schitterde mooie zonsondergang over de delta kwamen we om 18 uur weer aan landt.

Bij de lodge heerlijk gegeten en nu ligt iedereen al in rust in de tenten. Snachts koelt het af tot 12 graden maar daar waren we op voorbereid dus we hebben het lekker warm in onze slaapzakken en thermoondergoed ( nee voor de romantiek moet je overdag zijn:) dan is het heerlijk in de zon rond 28 graden, en nog geen wolk aan de hemel gezien. Wel heel leuk met een zelf gemaakt vuurtje savonds buiten zitten.

We trekken vanaf morgen door naar Gweta, zoutpannen bekijken en safariparken bezoeken. Morgen voor enkele dagen eten inslaan, zelf koken en weinig bereik dus hoop jullie over een paar dagen weer wat te kunnen vertellen.
Groetjes van allemaal en tot gauw!

• 15 Juli 2014 - 09:49

Loec En Co:

Wat super om dit te lezen wij zien het voor ons een leuk verslag .
    Dikke knuffel van Opa Co en Oma Loes

• 15 Juli 2014 - 10:00

Jacqueline:

Lieve allemaal,
    Wat fijn wat van jullie te horen! Oh wat is dit toch bijzonder om z'n avontuurlijke reis te maken, geniet er maar lekker van, dikke kus voor jullie allemaal (Lucas ook voor alle beesten

• 15 Juli 2014 - 10:18

Nathalie:

Super leuk, wat hebben jullie al veel gezien en beleefd en dit is nog maar het begin. Nou ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 15 Juli 2014 - 16:36

Margaret:

Geniet van elk moment.
    Leuk dat jullie een verslag maken.
    Zo krijgen we een mooie indruk van jullie vakantie.
    Dit wordt onvergetelijk en eigenlijk ook een onbeschrijfelijk vakantie voor jullie.
    Pas goed op elkaar.
    Zijn benieuwd naar het volgende verslag
    Xx